A L G E M E N E V O O R W A A R D E N I N T E R N E T A A N K O P E N: (voorwaarden voor aankopen in de winkel zijn aldaar beschikbaar)
Deze voorwaarden gelden voor al onze “verkopen op afstand”. Dus alle bestellingen die u via internet plaatst, welke wij u toesturen. Deze voorwaarden zijn niet van toepassing bij aankopen in onze traditionele winkels.
Overeenkomst: Indien u een bestelling plaatst bij ons, gaat u akkoord met onze voorwaarden. Wij leveren alleen producten met de originele fabrieksgarantie. De koopovereenkomst komt pas tot stand, indien de internetbestelling door ons per e-mail is bevestigd. Controleer deze e-mail goed op eventuele onvolkomenheden.
Internet aankopen: de belangrijkste voordelen in het kort voor u als onze klant: 1. Mogelijkheid tot kosteloos annuleren: Indien u een order bij ons plaats via internet, heeft u de mogelijkheid deze voor levering kosteloos te annuleren. Is het product reeds geleverd, dan heeft u recht op de afkoelingsperiode.
2. Afkoelingsperiode: De klant heeft het recht zonder opgave van redenen het product, binnen 7 werkdagen ingaande de dag na ontvangst, terug te sturen naar ons. De klant dient per e-mail, brief of fax een verzoek in te dienen voor terugname van het product. Het retour zenden van producten kan alleen indien de retourzending voldoet zoals hieronder omschreven.
Indien de klant besluit het product terug te sturen zijn de kosten van het retour zenden aan ons, voor rekening van de klant. Eventuele schade welke ontstaat tijdens het retour zenden, zijn voor verantwoording en rekening van de klant.
Voorwaarden voor retourzending: het product dient geheel compleet en in de originele staat te zijn; het product dient ongebruikt te zijn; het product dient schoon te zijn, zoals de klant deze heeft ontvangen; het product mag niet ingebouwd zijn geweest; het product mag niet gemonteerd zijn geweest; meegeleverd montagemateriaal dient origineel verpakt te zijn; het product moet voorzien zijn van de originele handleiding, eventuele energielabel en meegeleverde accessoires; het product moet voorzien zijn van de originele verpakking, deze mag vanzelfsprekend geopend zijn. Indien uw nieuwe toestel aangesloten is en niet blijkt te werken kan dit een defect aan het product betekenen of een aansluitfout van u of uw installateur, in beide gevallen zullen wij ter plaatse uw toestel repareren, of tot omruiling overgaan, dit ter beoordeling van onze monteur. Indien blijkt dat het toestel goed aangesloten is, zal de reparatie binnen de gestelde garantietermijn uiteraard zonder kosten worden uitgevoerd.
Prijzen: Al onze prijzen zijn inclusief 19% BTW én inclusief administratiekosten, en exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden per product duidelijk aangegeven. Voor Nederland betreft dit 10 of 20 euro voor kookplaten en andere handzame zaken, grotere goederen veelal 30 euro. De maximale verzendkosten per order bedragen 45 euro. Orders boven de 1500 euro worden gratis afgeleverd. Algemeen: volumineuze goederen welke wij niet per koerier kunnen verzenden, alleen in overleg. Verdere kosten zullen niet in rekening worden gebracht.
Betaalopties: Indien u door ons thuis bezorgd wilt hebben kunt bij ons onder rembours betalen. Indien u in de winkel koopt kunt u aldaar uitsluitend met pin betalen.
Verwijderingsbijdragen witgoed: Voor de inzameling van witgoed wordt bovenop de verkoopprijs een verwijderingsbijdrage berekend, deze wordt separaat vermeldt en toegevoegd aan uw bestelling. Hieronder per product de verwijderingsbijdrage: vaatwasser € 5,00, diepvriezer € 17,00, kookplaat € 0,00, afzuigkappen € 0,00, fornuis € 5,00, koel- en vriescombinatie € 17,00, koelkast € 17,00, magnetron € 5,00, combimagnetron € 5,00, oven € 5,00, wasdroger € 5,00, en wasmachine € 5,00.
Leveringen: Leveranties van artikelen geschieden ongemonteerd. Indien bezorging is overeengekomen zal bezorging plaatsvinden op de begane grond in de direct bij de voordeur gelegen ruimte, mits deze zonder trap of treden bereikbaar is. Indien om bouwkundige of andere redenen het te leveren apparaat niet aan de voordeur kan worden afgeleverd, vanwege de afmetingen van het apparaat, is de verkoper gerechtigd aflevering bij het door de klant aangewezen perceel te laten plaatsvinden, danwel de leverantie af magazijn verkoper te laten plaatsvinden, dit ter keuze van de klant. Indien de klant dit wenst, kan leverantie op de door de klant aan te wijzen plaats plaatsvinden, mits vrij voor het product toegankelijk. Indien de klant de hiervoor verschuldigde kosten aan de verkoper voldoet. Desgevraagd zullen de kosten schriftelijk vooraf aan de klant worden opgegeven. De feitelijke afleveringsdatum geldt als levering, ongeacht of nog installatie dient plaats te vinden. Indien verkoper niet in staat is het gekochte product te leveren, bijvoorbeeld doordat het artikel uit de handel is genomen, zal deze de koper hiervan op de hoogte stellen. Koper heeft hierdoor het recht de aankoop te annuleren. De leveringstermijn betreft in de regel 2 tot 5 werkdagen, afhankelijk van het product en de regio. Conform de wet kopen op afstand onderschrijven wij dat: "de maximale levertijd 30 dagen bedraagt tenzij anders overeengekomen. Dat indien de levertijd niet haalbaar is de verkoper de consument hier tijdig van op de hoogte stelt en de mogelijkheid bied om de overeenkomst te ontbinden of een nieuwe levertijd overeen te komen. Reeds betaalde bedragen dienen bij ontbinding binnen 30 dagen teruggestort te worden."
Garantie: Wij leveren al onze apparatuur met minimaal 2 jaar garantie, deze staat steeds duidelijk vermeld bij de apparatuur. Deze garantie wordt ondersteund door de fabrikant/importeur, waarbij wij uiteraard eindverantwoordelijk blijven, mocht u klachten hebben over de geleverde service dan kunt u ons altijd bellen! of mailen: verkoop@inductie-koken.nl
De verkoper levert de door hem te leveren goederen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, met in acht name van de fabrikants- of importeursgarantie. Deze garantie staat telkens bij het bewuste artikel op onze site vermeld, op alle keukenapparaten zit 2 jaar fabrieksgarantie. Bij Fagor is er een derde jaar garantie, alleen voor het derde jaar wordt door Fagor € 29,00 administratiekosten in rekening gebracht bij een eventueel servicebezoek. Bedoelde garantiebepalingen worden geacht een integraal onderdeel van de overeenkomst uit te maken, tenzij hiervan schriftelijk bij het aangaan van de overeenkomst is afgeweken.
Naast deze garantiebepalingen blijven wettelijke garantiebepalingen van kracht. Een eventueel door het bedrijf als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand. Een eventueel door de fabrikant of de importeur verleende garantie doet niets af aan de rechten die de consument jegens het bedrijf kan doen gelden op grond van de wet, de overeenkomst op afstand en de door het bedrijf verleende garantie.
Afhaalmogelijkheden: Afhalen is ook mogelijk, zie ook onze afhaaladressen. Wij hebben meerdere traditionele winkels, welke ruime openingstijden hebben. Onze andere afhaaladressen zijn privé-adressen of koeriersbedrijven, alwaar u op alle werkdagen af kunt afhalen. Bij de traditionele winkels kunt u pinnen, bij de afhaaladressen gelieve gepast en contant te betalen.
Betaling/prijzen: Onder rembours leveren is mogelijk, tegen contante betaling van het totale factuurtotaalbedrag plus rembourskosten ad € 0,00 aan de bezorger.
Indien na aanmaning de verkoper genoodzaakt is zijn vordering tot incasso uit handen te geven, zullen na aanmaning de reële buitengerechtelijke kosten en de wettelijke rente worden doorberekend.
Zolang niet door de klant aan alle betalingsverplichtingen zal zijn voldaan, blijven alle geleverde zaken het eigendom van verkoper. Zolang de klant in verzuim is, zal deze gehouden zijn verkoper te allen tijde toegang te geven tot de door de verkoper geleverde zaken. Aan verkoper wordt door de klant onherroepelijk toestemming verleend om ten behoeve van verkoper een bezitloos pandrecht te vestigen op alle afgeleverde zaken en rechten. De door verkoper gehanteerde prijzen zullen worden gehandhaafd, tenzij sprake is van kennelijke drukfouten, vergissingen of inmiddels opgelegde prijswijzigingen. Verkoper is te allen tijde gerechtigd van overheidswege opgelegde prijsverhogingen of heffingen door te berekenen. Met betrekking tot reparaties zal verkoper gerechtigd zijn, indien door de klant niet integraal aan alle betalingsverplichtingen zal zijn voldaan, afgifte van bewerkte of gerepareerde goederen op te schorten.
Niet goed, geld terug: Voldoen de geleverde producten niet aan uw verwachting of niet in overeenstemming met het bestelde type(s), dan wordt de apparatuur kosteloos door ons retour genomen, mits ongebruikt en niet aangesloten geweest. Beschadigingen dient u te melden binnen 24 uur na aflevering. Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug als binnen 7 dagen na levering blijkt dat de producten niet goed zijn of anders zijn dan de bestelde producten. U kunt ons ook verzoeken om herstel, vervanging of levering van het ontbrekende.
Klachten: Alle klachten met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst of de hoedanigheid van het product zullen door ons serieus in behandeling worden genomen. De klacht dient door de klant per e-mail, brief of fax kenbaar gemaakt te worden. Wij zullen de klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 werkdagen trachten op te lossen. Klachten kunnen gestuurd worden naar: verkoop@inductiekoken.nl, fax: 0172-421964 of per brief naar onderstaand postadres; Indien u niet tevreden bent over onze klachtafhandeling dan kunt de klacht aan de rechter voorleggen.
Geschillen: Het gerechtshof alwaar eventuele geschillen zullen dienen is het gerechtshof te Den Haag.
Al onze bedrijfsgegevens: De Beste B.V. (h.o.d.n. inductiekoken.nl)
Post en factuuradres: Boddens Hosangweg 64 2481LA Woubrugge verkoop@inductie-koken.nl
Telefoon en faxnummers: Telefoon: 0172-419384 internet Telefax : 0172-421964 internet
Verdere bedrijfsgegevens: ING Bank 65.99.86.671 K.v.K. 28084653 BTW nr.NL8087.07.449.B.01
(voorwaarden voor aankopen in de winkel zijn aldaar beschikbaar)
|